Ugrás a tartalomra

Pixoloid Studios

A Pixoloid Studios egy kis látványtervező stúdió, mely Budapesten alakult 2015-ben.
Két alapító tagja, mára már művészeti vezetői: Gombos Gáspár és Molnár Márk, mindketten művészeti területről érkeztek.
A kezdetektől a cég elsődleges profilja a filmes, animációs látványtervezés, art direkció és ezek mellet illusztrációval is foglalkoznak.

Az évek során több tucat filmes, animációs produkcióban vettek részt, túlnyomó részben nemzetközi filmes piacra dolgoznak, olyan ügyfeleknek, mint a Netflix, HBO, Paramount, stb…

Szolgáltatásaik között szerepel a helyszíntervezés, karakter és lény tervezés, kosztüm design, kulcsképek és mood látványtervek tervezése, egyedi tárgy design, esetenként storyboard-ok, utómunka látványtervek készítése.

Munkájuk lényege, hogy látványtervekkel segítsék a rendezőt, producert és a production design-ert abban, hogy elképzeléseiket a lehető legtisztábban kommunikálják a produkció tagjai felé, illetve, hogy segítsenek a kezdeti vizuális ötleteket egyre konkrétabb, megvalósítható formába önteni a film fejlesztésének előrehaladtával.
Ebben az előadásban szeretnének áttekintést adni arról, hogy a gyakorlatban ez pontosan mit is jelent.

Gombos Gáspár

  • 2006-ban végzett a MOME tervezőgrafika szakán.
  • Az egyetem után 7 évig egy nemzetközi reklámcégnél art directorként dolgozott, számos nemzetközi márka kommunikációján.
  • 2007-ben kezdett tanítani a szentenderi művészeti iskolában, majd közel 10 évig a Visart Művészeti Főiskolán oktatott grafikai tervezést.
  • 2012-ben szabadúszó illusztrátor, concept artist, storyboard rajzoló lett. Több területen is kipróbálta magát, többek között mesekönyvet illusztrált, látvány- és díszlet terveket készített reklámfilmekhez.
  • 2015-ben társalapítója lett a Pixoloid Studios-nak, ahol művészeti vezetőként és egész estés filmek, illetve sorozatok concept artist-jaként dolgozik.

Molnár Márk

  • 2006-ban végzett a MOME Tervezőgrafika szakán.
  • 2007-től 2010-ig Új-Zélandon helyezkedett el egy játékfejlesztő cégnél, majd a Weta Workshop-nál, mint concept artist.
  • 2011-ben Los Angelesben képezte tovább magát a Concept Design Academy-ben, ahol többek között filmes karakter- és tér-tervezést, vizuális történetmesélést és digitális szobrászatot is tanult.
  • 2011 végétől 2013-ig szabadúszó concept artist és illusztrátor. Ezen időszakban olyan cégeknek dolgozott, mint a LucasFilm, a Universal vagy a Time Warner. Digitális illusztrációkat készített olyan ismert nevekhez, mint a Star Wars, a Maze Runner, a Godzilla, a Majmok Bolygója, a Riddick és a Warhammer.
  • 2014-től senior concept artist a Ninja Theory-nál Angliában, ahol vezető concept artist a stúdió saját új brand-jén, Hellblade-en.
  • 2015-ben társalapítója lett a Pixoloid Studios-nak, ahol művészeti vezetőként és egész estés filmek, illetve sorozatok concept artist-jaként dolgozik.